Plzeň - TURISMUS

Historickým autobusem po stopách těžby uhlí

Vyrazte na zážitkový výlet historickým autobusem ŠKODA 706 RTO – KAR po stopách těžby uhlí na Plzeňsku. Objevíte pozůstatky po těžbě často trochu skryté v krajině kolem Nýřan a navštívíte Hornické muzeum ve Zbůchu.

#procházka
#prohlídky
#historické
#historickýautobus
#zajímavosti
#rodinné

Všechny termíny

Neděle

25. 8. 2024


10:00


INDUSTRY OPEN

Plzeň


420 Kč

Popis

O AKCI

Už samotná jízda autobusem Škoda 706 RTO – KAR je zážitkem. Výlet strávíte na palubě československého autobusu, který byl vyráběn národním podnikem Karosa mezi lety 1958 a 1972 (první prototyp již roku 1956).

Na celodenním výletě poznáte minulost těžby uhlí a objevíte možná trochu skryté krásy rázovitého hornického řemesla. Věděli jste, co je to lampovna nebo co v hornické hantýrce znamenají šmanty nebo prádlo? Po návratu z výletu už vás tato otázka nepřekvapí. Cestou budete objevovat také místa, která dříve sloužila těžbě uhlí na Nýřansku, i když dnes už byste to možná nepoznali. Vaše putování povede místy, kde se nacházely doly pojmenované Maxšachta, Pomocný, Austria nebo Krimich.

Hornickém muzeu Zbůch se s místním průvodcem, který sám býval horníkem, ponoříte do historie společnosti Západočeské uhelné doly a vyslechnete si spoustu zajímavostí o tom, co těžká práce v dolech přinášela. V muzeu také uvidíte ukázkovou štolu vybudovanou nad zemským povrchem a malou těžní věž.

V Heřmanově Huti si užijete výhled po okolí z rozhledny vybudované z bývalé vodárenské věže.

Důležité informace

Autobus odjíždí z parkoviště ve Štruncových sadech vedle parkovacího domu Rychtářka v 10:00. Celková délka výletu je cca 7 hod. Součástí ceny výletu je doprava, vstupné do Hornického muzea ve Zbůchu a doprovod a výklad průvodce v průběhu celého dne.

Vzhledem k poznávacímu charakteru akce, výkladu a délce jízdy není akce vhodná pro děti do 6 let.

Zajímavost

Autobus Škoda 706 RTO (rámový trambusový osobní) byl odvozen z nákladního automobilu Škoda 706 RT. Ve výrobě byl nahrazen autobusy Karosa řady Š. V Polsku byl ale licenčně vyráběn pod označeními Jelcz 272 a Jelcz 041 až do roku 1977.

Délka 420 minut